Как делали «народный автомобиль» в Германии

В 1934 году Адольф Гитлер задумал снабдить каждую немецкую семью моторизированным средством передвижения и нанял автоконструктора Фердинанда Порше (Ferdinand Porsche) для создания «народного автомобиля», который так и назвали — Volkswagen. Ему полагалось перевозить семью из пяти человек со скоростью 100 км/час, при этом расходуя литр бензина на каждые 13,6 км, а также быть недорогим в обслуживании и замене запчастей.

В 1938 году Гитлер собственноручно заложил камень в строительство завода в Вольфсбурге для массового производства автомобилей, однако во время Второй мировой войны на нем производилась военная автотехника. После завершения войны, в 1945 году, майору Британской армии Айвану Херсту ( Ivan Hirst) было поручено взять на себя управление разбомбленным заводом. Он убедил Британские войска заказать 20 000 автомобилей, и вскоре завод уже производил 1000 автомобилей в месяц. Тогда же Volkswagen стали называть «Жуками» за их округлый внешний вид.

В последующие десятилетия производство «Жуков» стремительно росло. Они стали одним из самых популярных и узнаваемых автомобилей в мире. На момент, когда последний «Жук» сошел с конвейера в 2003 году, их было произведено свыше 21,5 миллиона.

Эти фотографии демонстрируют эффективный производственный процесс, благодаря которому «Жуки» оказались на улицах всего мира. Это время, когда компания была на пике своей репутации, задолго до недавнего скандала с фальсификацией данных по выбросу вредных веществ.

(19 фотографий)

1953-1954, Germany --- Finished Volkswagen "Beetles" fill a storage yard at the VW factory near Brunswich, West Germany, in the early 1950s. | Location: Brunswick, West Germany. --- Image by © CORBIS

In 1945 the first Volkswagens made in West Germany, at Bonneberg near Kerford, are parked in the factory's courtyard. The Beetle owes its existence to Adolf HITLER's will to equip the IIIrd Reich with a popular car. It became commercialized only in the post-war period and is a symbol of those years. En 1945, les premières Volkswagen fabriquées en Allemagne de l'Ouest, à Bonneberg, près de Kerford sont stationnées dans la cour de l'usine. La Coccinelle doit son existence à la volonté d'Adolf HITLER de doter le IIIe Reich d'une voiture populaire. Elle n'est commercialisée qu'après-guerre et constitue un symbole de ces années-là.

circa 1950: Rows of ' Beetle ' cars at a German Volkswagen plant. (Photo by Fox Photos/Getty Images)

15 Dec 1952 --- General views of the production line at the volkswagen factory producing Beetle cars in Germany. December 1952 C6101-004 --- Image by © WATFORD/Mirrorpix/Corbis

15 Dec 1952 --- General views of the production line at the volkswagen factory producing Beetle cars in Germany. December 1952 C6101-005 --- Image by © WATFORD/Mirrorpix/Corbis

15 Dec 1952 --- General views of the production line at the volkswagen factory producing Beetle cars in Germany. December 1952 C6101-003 --- Image by © WATFORD/Mirrorpix/Corbis

(GERMANY OUT) Germany, car industry. Economical miracle. Production of the Volkswagen Beetle at the VW plant in Wolfsburg - 1952 Picture: Wolff & Tritschler (Photo by Wolff & Tritschler/ullstein bild via Getty Images)

15 Dec 1952 --- General views of the production line at the volkswagen factory producing Beetle cars in Germany. December 1952 C6101-002 --- Image by © WATFORD/Mirrorpix/Corbis

FILE - In this June 16, 1954 file photo, VW beetles are assembled in lines at the Volkwagen auto works plant, which manufactures nearly 900 automobiles each day, in Wolfsburg, West Germany. Thanks to Volkswagen, Wolfsburg boomed in West Germany’s postwar rebirth and today the town and the company are inseparable. (AP Photo/Reithausen, File)

circa 1955: Production of the Volkswagen car, 'The Beetle'. (Photo by Keystone/Getty Images)

circa 1955: Workers on the production line of a Volkswagen factory at work on Beetles. (Photo by Keystone/Getty Images)

(GERMANY OUT) Federal Republic of Germany Economy VW Plant in Wolfsburg celebrating the production of the millionth VW Beetle - photograph: Volkswagen Company - (Photo by VW/AUDI/ullstein bild via Getty Images)

A line-up of brand new Volkswagen Beetle cars at the Wolfsburg factory. (Photo by Keystone Features/Getty Images)

26th September 1956: A production line manufacturing Volkswagen Beetles at the factory in Wolfsburg, West Germany. (Photo by Keystone Features/Getty Images)

26th September 1956: A production line manufacturing Volkswagen beetles at the factory in Wolfsburg, West Germany. (Photo by Keystone Features/Getty Images)

00/00/1958. View of an assembly line where BEETLE models are produced in a VOLKSWAGEN factory. Vue d'une chaîne de montage où des modèles COCCINELLE sont construits, dans une usine des fabriquants VOLKSWAGEN.

An employee at a Volkswagen plant work inspects a Volkswagen 1200 Sedan, better known as a Beetle, on the assembly line, Wolfsburg, Germany, 1960s. (Photo by Pictorial Parade/Getty Images)

Volkswagen Beetle cars in production. (Photo by Keystone/Getty Images)

Employees at a Volkswagen plant work on an assembly line to complete Volkswagen 1200 Sedans, better known as Beetles, Wolfsburg, Germany, 1960s. In the foreground, a man guides a car's body as it is lowered onto the chassis. (Photo by Pictorial Parade/Getty Images)

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Дек 2, 2015 / авто / Теги: , , , / Комментарии: 0

Добавить комментарий

:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
больше...
 

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: